přidat k oblíbeným | kontakt

   

» WINDOWS XP EMBEDDED

 
Windows XP Embedded, 14. část: Makrokomponenta z komponent"
autor : Pavel   www.craftcom.net   (11.11.2005)


Česky          Slovensky

Verze pro tisk

V Target Designeru máme k dispozici kromě jednotlivých komponent i makrokomponenty, což jsou speciální „makra“ složená ze dvou nebo více komponent. Jejich použití je výhodné, protože sdružují komponenty, které k sobě „patří“ a jako celek zajišťují určitou funkci. Typickým představitelem makrokomponenty je naše vlastní makro vytvořené z definice HW cílového PC, viz. článek Makrokomponenta z HW.

V tomto článku si ukážeme, jak vytvořit vlastní makrokomponentu z komponent obsažených v databázi, které používáme v Target Designeru.



A).
makrokomponenta pro češtinu

Vytvoříme si makro SW_Czech_Support, které bude obsahovat všechny komponenty pro češtinu s tím, že při přidání takového makra do projektu v Target Designeru půjde zvolit, které komponenty použijeme a které ne.

Spustíme Component Designer (pokud máte spuštěný Target Analyser, ukončete ho) a příkazem New z nabídky File vytvoříme nový soubor. Rozbalíme obsah nové komponenty a v části Components klepneme pravým tlačítkem a vybereme příkaz Add Component.


V řádku Name změníme název na SW_Czech_Support.


Nastavíme parametr Visibility na hodnotu 100 a zatrhneme Macro componnet (vytváříme makro).


Začneme přidávat jednotlivé komponenty pro češtinu:


Nejjednodušší způsob je vložit do řádku Search: text „czech“ (bez uvozovek) a každou komponentu, kterou nám najde přidat poklepáním. Výsledek může vypadat takhle:


* Pokud jste během upgradu Studia z verze 1 na verzi 2 ponechali databázi komponnet z verze 1, najdou se v některých případech 2 komponenty se stejným názvem; v tomto případě vyberte komponentu s vyšším číslem revize (Rxxx), viz. následující obrázek:


Pokud chceme mít možnost si vybrat, které z komponent obsažených v makru přidáme do každého projektu, pak ve vlastnostech makra, v řádku Prototype klepneme na tlačítko Browse a přidáme komponentu Selector prototype component.

Uložíme makro do souboru SW_Czech_Support.sld.


Ukončíme Component Designer a spustíme Component Database Manager. Klepneme na tlačítko Import a vyhledáme náš soubor SW_Czech_Support.sld, klepnutím na Import zahájíme jeho vložení do databáze komponent. Pokud vše proběhlo úspěšně, dostaneme následující zprávu:


Spustíme Target Designer a ověříme, že naše makro je připraveno k použití:


Přidáme makro do projektu a zobrazíme si nastavení v části Settings (na obrázku je jen část komponent):


Pokud je u komponenty zatržítko, pak se přidá do projektu; chceme-li některou z komponent v makru vynechat (nezahrnout do projektu), pak odstraníme zatržítko.

Na závěr předkládám hotový soubor s makrem SW_Czech_Support.sld.



B). makrokomponenta pro myš

Stejným způsobem jako v předchozím příkladu vytvoříme makro pro myš, které bude obsahovat komponenty s ovladači pro nejrozšířenější myši. Do makra přidáme např. následující komponenty:
Genius USB Mouse, Logitech PS/2 Port Mouse, Logitech Serial Mouse, Microsoft PS/2 Mouse, Microsoft Serial Mouse, Microsoft USB IntelliMouse, Microsoft USB Wheel Mouse Optical, PS/2 Compatible Mouse, Standard PS/2 Port Mouse, Standard Serial Mouse

Opět je vhodné v řádku Prototype klepnout na tlačítko Browse a přidat komponentu Selector prototype component (aby šlo vybrat jen některé komponenty). Protože na postupu vytvoření makra se nic nemění, předkládám hotový soubor s makrem HW_Mouse_Collection_1.sld bez dalšího popisu.



Pavel

© 2005 - 2007 Pavel Kříž, www.craftcom.net
 

^ nahoru ^

< zpět <

 

   
         
             

© 2005 - 2007 Craft, craftcom.net
Všechna práva vyhrazena.
Šíření a kopírování textů, obrázků a jiných záznamů je bez předchozího souhlasu zakazáno.