V tomto článku projdeme postup vytvoření WXPE, cílem nebude
žádná konkrétní úprava WXPE, výsledný WXPE nicméně bude funkční.
Target Designer je součást Studia, ve které
"skládáme" výsledný WXPE.
Po spuštění založíme nový projekt
zvolíme vhodný název
a uvidíme něco takového:
Pro lepší orientaci a seznámení s TD jsem části okna červeně
popsal odkazy (1), (2), (3) a (4).
V části (1) je uspořádaný seznam komponent, které jsou obsaženy
v databázi komponent ve Studiu. Z tohoto místa budeme komponenty
umisťovat do části (2), ve které jsou komponenty určené k
sestavení WXPE. Pro vybranou komponentu z části (2) máme její
popis a parametry zobrazeny v části (3). Dole v okně je ještě
čtvrtá část obsahující "stavové informace".
Importování souboru s popisem HW
V předchozím článku jsme si vygenerovali soubor popisující cílový HW. Ten nyní importujeme do TD a použijeme ho k vytvoření WXPE (použijeme verzi vytvořenou TAP.exe spuštěného z BartPE).
Tím se spustí proces analýzy souboru.
Po úspešném importování "hardwarové části" se přidá velké
množství komponent do seznamu k sestavení WXPE - část (2).
Použití makrokomponenty
Ve Studiu jsou kromě jednotlivých komponent i makra (poznáme je
podle tučného textu), která obsahují jakýsi funkční celek
komponent a jejich nastavení. Do našeho WXPE přidáme takové
makro, konkrétně Winlogon Sample Macro.
Kontrola a vyřešení závislostí
Každá komponenta ve Studiu může být závislá na libovolné (jedné
nebo více) další komponentě. Z toho důvodu obsahuje TD funkci
kontroly a vyřešení závislostí, které musíme provést před
vlastním sestavením WXPE.
Probíhající proces je zobrazen v okně
může se stát, že dojde k chybě
V našem případě jde o komponenty Standard PC, které vkládá naše makro a koliduje s jinou komponentou,
což vyřešíme jejich odstraněním.
Pokud spustíme kontrolu závislostí znovu, zjistíme že končí stejnou chybou. Podíváme se na nastavení makra Winlogon Sample Macro - Settings a odstraníme zatržení Standard PC v části (3).
Nyní už proběhne kontrola závislostí bez chyby. Obecně to ale
neznamená, že máme svůj WXPE hotový (poznáme to tak, že nám TD v
části (4) nabízí řešení ...).
V našem konkrétní příkladu již k chybě nedošlo.
Sestavení WXPE
Nyní máme vše nachystáno k vlastnímu sestavení WXPE.
Nastavíme cestu k uložení našeho WXPE (klepneme na Build).
Všimněte si, že výsledný WXPE má asi 75 MB (!).
Přenesení WXPE na cílový HW
Náš příklad používá jako HW (cílový PC) virtuální počítač ve
VMware. Vytvoříme tedy nový virtuální PC a "přeneseme" na něj
náš WXPE. Disk na cílovém PC musí mít vytvořený primární oddíl,
nastavený jako aktivní a schopný bootování (příslušné záznamy v
MBR a boot sektoru). Já to řeším tak, že na virtuálním PC
spustím instalaci WinXP, kterou po naformátování disku
instalátorem přeruším.
Přenesení WXPE spočívá v prostém nakopírování všech souborů na
disk cílového PC; jedním z možných způsobů je přidat sestavené
WXPE do BartPE, z něj nabootovat a nakopírovat WXPE na disk
virtuálního PC.
Spuštění WXPE na cílovém PC
Při prvním spuštění probíhá "instalace", spustí se FBA (First
Boot Agent), který nastaví registry a vytvoří potřebné soubory.
V této fázi obvykle dojde k jednomu až třem restartům. Pokud vše
proběhne bez chyb, nabootuje nám funkční WXPE.
Funkční WXPE
Spuštění a instalace vytvořených WXPE proběhlo v pořádku,
spuštěná WXPE vypadají následovně:
Pár poznámek závěrem: Ukázali jsme si postup vytvoření vlastních WXPE pro virtuální PC ve VMware. Cílem bylo seznámení s
Target
Designerem a jeho ovládáním. Výsledné WXPE jsou plně funkční,
ale neobsahují z hlediska uživatele víc než jádro WinXP s
grafickým rozhranním a Explorerem.
Hodně tvůrčích schopností přeje Pavel :-).
© 2005 - 2007 Pavel Kříž, www.craftcom.net